En wat zou u ervan denken om uw kantoor te reorganiseren en het (nog) inspirerender te maken? We brengen tenslotte een groot deel van ons leven op het werk door, dus dan kunnen we ons daar net zo goed goed goed voelen, toch? Lijkt dit een ontmoedigende taak? Laten we op een methodische manier te werk gaan.
1
KOM OP, LATEN WE OPRUIMEN!
Ziet u die stapel papieren stof verzamelen in de hoek van uw bureau? Kijk de vijand recht in de ogen en stel uzelf de volgende vragen: heb ik die documenten echt nodig? Wanneer en hoe vaak gebruik ik ze? Als u niet zeker bent van de antwoorden op deze vragen, gooi ze dan weg. Ook kan het opruimen van de vele bestanden op uw computer uw hoofd leegmaken, denkt u daar maar eens over na.
Een kleine tip om u te motiveren: begin met het sorteren van de papieren onderaan de stapel, dat zou makkelijker moeten zijn. #verticaalklasseren ;-)
2
WE ORGANISEREN ONZE SPULLEN
Of u nu werkt in een open ruimte of in een individueel kantoor, organisatie is de sleutel tot efficiënt en effectief werken. Veel meer dan een meubelstuk is uw werkruimte er om u te ondersteunen bij uw dagelijkse taken. Maar u moet wel weten hoe u de indeling kunt optimaliseren. Wij geven u graag wat praktische adviezen ...
Binnen handbereik:
willen we alleen computer, toetsenbord, muis, agenda en kleine benodigdheden zien. En niets meer!
In de buurt:
de dagelijkse papieren en lopende dossiers, de post van vandaag, meer niet. Het vermelden waard: deze paperassen kunt u perfect wegbergen in stapelbare brievenbakken of in sorteerders.
In het ladeblok:
voorraden voor occasioneel gebruik, gevoelige documenten en persoonlijke bezittingen ... Vergeet niet om het ladeblok 's nachts op slot te doen, indien nodig.
Op de planken van de bibliotheekkast:
de ordners voor facturen en recente dossiers. Opbergen in de hoogte is ideaal om ruimte te besparen in kleine ruimtes.
In de kast:hangmappen, archiefdozen, oude dossiers en facturen ...
Rondom ons:
laten we genoeg ruimte vrij, een kwestie van veiligheid! Men moet zich ongehinderd kunnen verplaatsen.
Op de computer:
elektronische dossiers krijgen dezelfde prioriteit en naam als de ordners. Een tijdbesparende gewoonte.
3
WE SPELEN MET DE INSTELLINGEN
Helderheid en hoogte van het scherm, afstelling van stoel en armleuning, hoogte van het bureau, verlichting ... Aarzel niet om een paar minuten de tijd te nemen en voor uw scherm te gaan zitten om na te gaan of alle ergonomische instellingen correct zijn. Ze worden maar al te vaak vergeten, maar zijn zeer doeltreffend in de strijd tegen vermoeidheid.
4
EN WE PERSONALISEREN VOOR MEER SERENITEIT!
Decoratie is niet alleen voor bij u thuis: u heeft er recht op om u - ook - op het werk goed te voelen. Een kleine snuisterij, een polaroid, een groene plant, een inspirerende quote en ga zo maar door. Het idee is om een mooie ruimte te creëren waarin u graag nadenkt. Bovendien zal een gezellige sfeer u kalmeren in geval van stress.
Wij hopen dat deze tips u zullen helpen om in de beste omstandigheden te werken. Nu is het aan u om een professionele organisator te worden!