Heropening van handelszaken: 6 tips om uw klanten veilig te ontvangen
Om bedrijven opnieuw te kunnen openen, is het van essentieel belang dat de bedrijfsruimten worden aangepast om de veiligheid en gezondheid van werknemers en bezoekers te garanderen. Bruneau helpt u op weg!
1
Installeer veiligheidsschermen
Kassa's, toonbanken, recepties ... uw werknemers staan voortdurend in contact met het publiek. Om beide te beschermen, is er een zeer doeltreffende oplossing die u eenvoudig op het meubilair kunt plaatsen: veiligheidsschermen in plexiglas.
Ze zijn speciaal ontworpen om spatten - de belangrijkste bron van besmetting - tegen te houden, ze zijn verkrijgbaar in verschillende maten, ze kunnen gemakkelijk ontsmet worden en zijn voorzien van een opening voor het uitwisselen van documenten.
2
Verstrek beschermingsmiddelen aan werknemers
U kunt uw werknemers voorzien van persoonlijke beschermingsmiddelen zoals wegwerphandschoenen of maskers ... Wees echter voorzichtig, want deze accessoires zijn alleen doeltreffend als het gebruiksprotocol in acht wordt genomen. Daarom moet het gebruiksprotocol vooraf in herinnering worden gebracht.
Als u niet beschikt over veiligheidsschermen, kunnen brillen of vizieren nodig zijn om uw werknemers te beschermen die veel in contact komen met het publiek.
3
Voorzie antibacteriële producten voor werknemers en klanten
De werkplekken moeten schoon zijn en voortdurend worden gedesinfecteerd. Voorzie uw personeel van desinfecterende doekjes, ideaal voor het regelmatig schoonmaken van toetsenborden, schermen, bureaus of betaalterminals.
Handen wassen is een van de meest doeltreffende barrièremaatregelen om besmetting te voorkomen. De beste methode is nog steeds wassen met water en zeep, maar het is belangrijk om ook hydro-alcoholische gels beschikbaar te stellen aan alle werknemers. Wat de klanten betreft: waarom geen dispensers met hydro-alcoholische gel plaatsen aan de ingang van de winkel, bij de kassa's of aan de toonbanken?
Een actuele tip: als u flessen hydro-alcoholische gels met pompjes hebt, bewaar ze dan wanneer ze leeg zijn, zodat u ze opnieuw kunt gebruiken. Er beginnen tekorten op de markt te komen, de meeste flesjes worden nu verkocht met klepdopjes ...
4
Zorg voor geleidingspalen en vloermarkeringen
Een tactiek om wachtrijen te kanaliseren? Geleidingspalen! Zij maken het voor het publiek duidelijk waar de wachtrij is en voorkomen dat het te druk wordt.
Om bezoekers aan te moedigen een afstand van een meter tussen elke persoon in acht te nemen, kunt u vloermarkeringen aanbrengen met behulp van sjablonen, stickers, voetafdrukken, markeringsverf of tape.
Kortom, ieder zijn manier, het belangrijkste is dat de aanwijzingen duidelijk zijn en helpen de fysieke afstand te respecteren :)
Als uw winkel het toelaat, kunt u ook een van deze markeringsoplossingen gebruiken om een verkeersstroom te creëren om te voorkomen dat klanten elkaar kruisen.
5
Informeer over veiligheidsinstructies
Er is een "voor" en een "na" Covid-19. Alle winkels en verkooppunten zijn verplicht zich aan te passen om te voldoen aan de gezondheidsrichtlijnen van de overheid en deze te handhaven. Maar om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de richtlijnen houdt, is het belangrijk dat de nieuwe maatregelen die u gaat nemen, duidelijk aan uw klanten worden uitgelegd.
U kunt bijvoorbeeld posters ophangen in uw winkel, borden plaatsen of een stoepbord plaatsen. Er is geen tekort aan communicatiemiddelen :)
6
Regelmatig de lokalen schoonmaken en ontsmetten
Ongeacht de grootte van uw bedrijf, geldt voor iedereen dezelfde regel: uw bedrijfspand moet altijd brandschoon zijn!
Misschien moet u overwegen vaker dan normaal een beroep te doen op schoonmaakploegen om bijvoorbeeld deurklinken, leuningen en lichtschakelaars te desinfecteren. Zorg dat uw schoonmaakploeg beschikt over schoonmaakdoekjes, desinfecterende producten en
huishoudhandschoenen. Het is ook raadzaam om uw lokalen regelmatig te luchten en van tijd tot tijd bacteriedodende sprays te gebruiken om de lucht te zuiveren en ruimtes te ontsmetten.